'Vroeger', tot drie weken terug, waren een heel aantal dingen duidelijk. Wisten wat we vandaag moesten en gingen doen, en paste dat in het systeem en in het ritme der dingen. Nu hebben we ook duidelijkheid, maar is deze anders, niet altijd even duidelijk en daarom verwarrend(er).

Binnen onze scholen (ik schrijf dit voor 't Padland, de Roelof van Wienesse en de Jan Luykenchool) wordt zeer zeer hard gewerkt om contact en communicatie te houden, ook als we niet lijfelijk bij elkaar zijn.
De eerste weken was dit vooral via de mail en PARRO. Heel snel is gestart met telefonisch contact met iedere leerling en ouder(s) en vorige week is daar het TEAMS contact bijgekomen.Wij vinden het heel belangrijk dat wij onze leerlingen minimaal 1x per week persoonlijk spreken, maar in veel gevallen was (is) dit twee of meerdere keren.
Waren we de eerste weken vooral bezig met het herhalen van leerstof, vanaf nu komen er ook instructielessen bij 'live', of eerder opgenomen zodat iedereen ze op een eigen tijd kan bekijken via (bijv) TEAMS.

Waarom deze (lange) intro....Wij vinden het altijd heel belangrijk dat we allemaal goed en open met elkaar omgaan.
Eigenlijk hele simpele regels:
'wat jij niet wil horen, zeg je niet'.
'wat jij niet wil mee maken, doe je niet'.
'als je merkt dat zoiets gebeurt zeg je 'stop' en als dat niet werkt haal je iemand erbij die je kan helpen om het op te lossen'.

Deze regels gelden in 'het echie', maar eigenlijk nog meer in de online wereld. Hoe vaak merken we zelf niet dat mensen ongenuanceerd e.e.a. via mail of online posten waar anderen echt niet blij van worden??
Daarom ben ik heel trots dat de ict ambassadeurs van Present naast al het andere werk met een heel duidelijke poster met gedragsregels komen in deze tijd van 'online werken'.Deze poster is gestuurd naar alle leerlingen en ouders / verzorgers, maar is volgens mij van toepassing voor iedereen. Wilt u deze, mocht dat u dat nog niet hebben gedaan, bespreken én toepassen?

Dank u en 'stay safe'.

'Vroeger', tot drie weken terug, waren een heel aantal dingen duidelijk. Wisten wat we vandaag moesten en gingen doen, en paste dat in het systeem en in het ritme der dingen. Nu hebben we ook duidelijkheid, maar is deze anders, niet altijd even duidelijk en daarom verwarrend(er).Binnen onze scholen (ik schrijf dit voor 't Padland, de Roelof van Wienesse en de Jan Luykenchool) wordt zeer zeer hard gewerkt om contact en communicatie te houden, ook als we niet lijfelijk bij elkaar zijn. De eerste weken was dit vooral via de mail en PARRO. Heel snel is gestart met telefonisch contact met iedere leerling en ouder(s) en vorige week is daar het TEAMS contact bijgekomen.Wij vinden het heel belangrijk dat wij onze leerlingen minimaal 1x per week persoonlijk spreken, maar in veel gevallen was (is) dit twee of meerdere keren.Waren we de eerste weken vooral bezig met het herhalen van leerstof, vanaf nu komen er ook instructielessen bij 'live', of eerder opgenomen zodat iedereen ze op een eigen tijd kan bekijken via (bijv) TEAMS.Waarom deze (lange) intro....Wij vinden het altijd heel belangrijk dat we allemaal goed en open met elkaar omgaan. Eigenlijk hele simpele regels:'wat jij niet wil horen, zeg je niet'.'wat jij niet wil mee maken, doe je niet'.'als je merkt dat zoiets gebeurt zeg je 'stop' en als dat niet werkt haal je iemand erbij die je kan helpen om het op te lossen'.Deze regels gelden in 'het echie', maar eigenlijk nog meer in de online wereld. Hoe vaak merken we zelf niet dat mensen ongenuanceerd e.e.a. via mail of online posten waar anderen echt niet blij van worden??Daarom ben ik heel trots dat de ict ambassadeurs van Present naast al het andere werk met een heel duidelijke poster met gedragsregels komen in deze tijd van 'online werken'.Deze poster is gestuurd naar alle leerlingen en ouders / verzorgers, maar is volgens mij van toepassing voor iedereen. Wilt u deze, mocht dat u dat nog niet hebben gedaan, bespreken én toepassen?Dank u en 'stay safe'.